Kjøpsvilkår

Allment

Disse Allmenne kundevilkår gjelder mellom kunden ("Du") og Picard Norge ("Butikk") ved salg av produkter gjennom Butikkens e-handelsbutikk Picardnorge.no ("Nettbutikken"). Ved å handle i Nettbutikken godkjenner Du innholdet i disse vilkårene og anerkjenner riktigheten i de opplysningene som oppgis. For å handle i Nettbutikken må Du være myndig og ha rett til å inngå avtaler.

Hvis du har noen spørsmål om hvordan du handler eller om våre produkter, er du alltid velkommen til å kontakte oss på kundservice@picardnorge.no

Priser og Avgifter

Alle priser oppgis i norske kroner inkludert mva. Eventuelle fraktkostnader kommer i tillegg, og kostnaden avhenger av hvilket fraktalternativ du velger ved bestilling. Vi reserverer oss mot eventuelle trykkfeil, feil i prisinformasjonen, opphørssalg, beholdningsdifferanser, tekniske problemer og endringer av tekniske spesifikasjoner. Produktbildene på hjemmesiden er ikke en garanti for at varens nøyaktige utseende og tilstand er gjengitt.

Betalingsmåter

Kunden kan betale på måtene som angis på Nettsiden. Betaling kan gjøres med bankkort Visa eller MasterCard.

Betaling med bankkort gjøres via betalingsløsningsleverandøren Shopify Payments. Når betalingen gjøres med bankkort, reserveres ordrebeløpet når Kunden legger inn ordren. Beløpet trekkes fra Kundens konto samme dag som levering finner sted. Det kan i enkelte tilfeller ta opptil 7 virkedager før Kundens bank registrerer kjøpet på din konto. Hvis Kunden kansellerer sin ordre, vil Klarna og Shopify Payments frigjøre det reserverte beløpet. Det kan i noen tilfeller ta opptil 7 virkedager før banken noterer dette og reservasjonen forsvinner helt fra Kundens kortkonto.


Levering

Med mindre noe annet er oppgitt, vil Kundens varer leveres til den adressen Kunden har angitt ved bestilling. Det er Kundens ansvar å holde Picard Norge oppdatert med korrekte kundeopplysninger og dermed gi Picard Norge muligheten til å levere til riktig adresse. Kunden skal sørge for at det er fremkommelig vei helt frem til Kundens dør, slik at leverandøren kan levere.

Dersom Kunden ikke skulle være hjemme, legger vi maten utenfor inngangsdøren til huset/leiligheten og sender en SMS til Kunden. Ansvaret for leveransen vil da overføres til deg som Kunde (vi sender både e-post og SMS før levering for å minne om at vi kommer til deg). Hvis Kunden bor i leilighet og sjåføren vår ikke kommer inn i bygningen, kan vi ikke legge fra oss maten på gaten. I så fall vil vi være nødt til å ta med oss maten tilbake og kassere den. Vi betaler ikke tilbake pengene ved mislykket levering, bortsett fra i tilfeller hvor feilen skyldes oss. Derfor er det ekstra viktig at du har telefonen din tilgjengelig i forbindelse med levering dersom du vet at det kan være vanskelig å komme seg inn i bygningen, eller hvis du nettopp har byttet kode eller lignende. Ettersom maten er frossen, holder den seg i et visst antall timer, men du bør prøve å skynde deg hjem slik at du raskest mulig kan legge maten i fryseboksen.

Angrerett og retur

Picardnorge.no forholder seg til de til enhver tid gjeldende regler i Angrerettloven som gir en generell rett på 14 dagers angrefrist fra leveringsdato for å angre på ditt kjøp. Merk at det er spesielle bestemmelser i Angrerettloven knyttet til tidsbestemte ytelser og varer som forringes raskt, som for eksempel enkelte mat- og drikkevarer, hvor den generelle angrefristen ikke gjelder:

Ihht. til §22 i Angrerettloven gjelder ikke angreretten ved avtaler om:

Levering av varer som forringes eller raskt går ut på dato (b),
levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering (g),
tjenester som det haster å få utført der forbrukeren uttrykkelig ber den næringsdrivende (Migaya Retail Norway AS) om å besøke forbrukeren (i)
transport av varer der det er fastsatt en bestemt dato eller et bestemt tidsrom for utførelsen av slike tjenester (m).
Angreretten gjelder ikke brukere som handler på vegne av bedrift eller organisasjon.

Reklamasjon på en vare

Du har rett til å klage på varen i tilfelle vesentlige eller alvorlige feil i produktbildet eller produktopplysningene.
For reklamasjon: Kunden må ta bilde av den aktuelle varen sammen med kartong, batchnummer og best før-dato, sammen med ordrenummer, og sende det til hemleverans@picard.se. Ved godkjent reklamasjon vil varen refunderes via den ordinære betalingsmetoden med Shopify.

Force Majeure

Picard Norge er ikke ansvarlig for leveranser som blir forsinket eller innstilt når det skyldes omstendigheter som Picard Norge ikke har kontroll over, for eksempel arbeidskonflikt, krig, terrorangrep, naturkatastrofe eller ekstreme værforhold, brann, trafikkulykke eller politiavsperringer, allmenn mangel på drivstoff, endret lovgivning, tekniske problemer, feil i strøm-/tele-/dataforbindelser eller annen kommunikasjon samt feil eller forsinkelse på tjenester fra underleverandør på grunn av ovennevnte omstendigheter. Disse omstendighetene skal utgjøre grunnlag for fritak som medfører fritak fra krav om skadeerstatning og andre krav. Skulle det oppstå en slik situasjon, vil Picard Norge informere kunden både ved begynnelsen og slutten av den aktuelle situasjonen. Har omstendigheten vart lenger enn to måneder, har både Kunden og Picard Norge rett til å heve kjøpet med umiddelbar virkning.

Personopplysninger og innhold

Alle personopplysninger behandles i henhold til Personopplysningsloven. For en fullstendig beskrivelse av vår behandling av personopplysninger og dine rettigheter til blant annet retting og sletting, ber vi deg besøke våre generelle retningslinjer for personvern. Disse finner du her: https://kundforum.picard.se/org/migaya-retail-sweden/content-policy/

Informasjonskapsler

Informasjonskapsler er små tekstfiler som Picard Norge nettsted, i likhet med mange andre nettsteder, benytter seg av. Disse filene lagres på din datamaskin, smarttelefon eller annet IT-utstyr når du besøker Picard Norge nettsted. De gjør at din datamaskin/IP-adresse gjenkjennes, og de samler inn informasjon om hvilke sider du har besøkt og hvilke funksjoner du har benyttet. Tekstfilene fra informasjonskapslene fra Picard Norge nettsted samler ikke inn personopplysninger om brukeren. De opplysningene som samles inn, brukes kun for å forbedre kvaliteten på og tilgjengeligheten til nettstedets innhold, tjenester og support for våre besøkere. Opplysningene kan komme til å offentliggjøres, men i så fall vil det kun være i konsentrert form hvor det ikke er mulig å identifisere noen person, for eksempel for å angi det totale antallet besøkende på nettstedet.

Ed å bruke Picard Norge nettsted samtykker du til bruk av informasjonskapsler i samsvar med det som er beskrevet ovenfor. VI oppretter ingen informasjonskapsler før du går videre fra startsiden til dette nettstedet. Hvis du ikke lenger ønsker å godkjenne vår bruk av informasjonskapsler, kan du sperre dem ved å gjøre en endring i innstillingene på nettleseren din. Skulle du velge å sperre informasjonskapsler på enheten din, har du nøyaktig samme tilgang til Picard Norge nettsted som når du tillater informasjonskapsler. Det eneste som skjer, er at Picard Norge interne rapporter får et mindre nøyaktig grunnlag for brukerstatistikk og at vi får mindre bakgrunnsinformasjon vi kan lære av.

Tvist og klage

Tvister skal i første omgang løses i minnelighet etter diskusjon med Picard Norges kundetjeneste. Ved eventuell tvist følger Picard Norge beslutningen fra de ordinære domstoler, med Oslo tingrett som verneting.

Øvrig

Utover det som er fastsatt i disse vilkår angående Picard Norge, skal de vilkårene som gjelder for bruk av nettstedet picardnorge.no være gjeldende, inkludert blant annet bestemmelser om bruk av informasjonskapsler.